پترونول: بهترین برای برترین ها
صفحه اصلی|اخبار پترونول|مصاحبه رادیویی با موضوع روغن موتورهای وارداتی

مصاحبه رادیویی با موضوع روغن موتورهای وارداتی

پنجشنبه, 1399/4/19
مصاحبه رادیویی با موضوع روغن موتورهای وارداتی

تابلوی واردات برنامه ای تحلیلی است که با حضور کارشناسان و متخصصین صنایع مختلف کشور هر روز شنبه تا چهارشنبه ساعت 16:05 به صورت زنده روی آنتن رادیو اقتصاد پخش می‌گردد.
موضوع روز برنامه تابلوی واردات روز سه شنبه 17 تیر 1399، بررسی و تحلیل کیفی و کمی روغن موتورهای وارداتی در بازار ایران بود.

در این برنامه با توجه به اهمیت و نقش بی‌بدیل روغن موتور برای خودرو که به تعبیر اکثر کارشناسان و مهندسان خودرو نقشی همچون خون در بدن دارد، این پرسش مطرح گردید که آیا انسان حاضر می باشد هر خونی را به بدن خود تزریق نماید؟ پس چگونه برخی از رانندگان با وجود آگاهی از نقش حیاتی روغن موتور در سلامتی و افزایش عمر خودرو، بدون اطلاع کافی از برندهای روغن موتور موجود در بازار و صرفا با توجه به اینکه در بسته بندی یک برند خارجی (که در کشورمان بنابر بیانیه های رسمی شرکت اصلی، حضور ندارند) عرضه می‌گردد، حاضرند روغن موتورهای بی کیفیت در رگ های خودرو خویش تزریق نمایند؟!!

جناب آقای دکتر حمید رضا خلیلی، دبیر کل محترم انجمن پالایشگاههای روغن‌سازی ایران و جناب آقای مهرداد سعادت مدیرعامل شرکت پترونول در بخش تحلیل و گفتگوی ویژه برنامه تابلوی واردات به عنوان کارشناسان و تولیدکنندگان صنعت روغن موتور و روانکارهای خودرویی و صنعتی به بیان نظرات و دیدگاه‌های تخصصی پرداختند.


مدیرعامل پترونول در این برنامه ضمن تشکر از حمایت‌های صورت گرفته شده در سالهای اخیر از تولیدات داخلی که فرصت و میدان مناسبی جهت نمایش توانمندی‌ها و کیفیت بالای محصولات تولید کنندگان داخلی ایجاد گردید، افزودند: تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارهای خودرویی و صنعتی در کشورمان به دو بخش تولید کننده دولتی دارای پالایشگاه و شرکت های خصوصی تولید کننده روغن موتور تقسیم می‌گردند.

ایشان همچنین ضمن خرسندی از دستیابی شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه روغن موتور به دانش روز دنیا، افزودند که شرکت‌های تولید روغن موتور با تهیه مواد اولیه ( روغن پایه ) با کیفیت ایرانی و خارجی و مواد افزودنی روز دنیا، روغن موتورهای با کیفیت را در بسته بندی‌های همگام با تکنولوژی روز جهانی برای مصرف کنندگان ایرانی و بین المللی عرضه می‌نمایند.

مهرداد سعادت در مورد کیفیت روغن موتورهای وارداتی معتقد است که 100% روغن موتورهای وارداتی با برندهای خارجی که چه از مبادی رسمی یا به صورت قاچاق در بازار عرضه می‌گردند، تقلبی هستند. چرا که قیمت این محصولات وارداتی بیانگر این است که این روغن موتور نمی‌تواند محصول تولیدی شرکت اصلی تولید کننده روغن موتور باشد و در کشورهای همسایه، به صورت تقلبی تولید گردیده است. ضمن تقاضا از مصرف کنندگان محترم از عدم مصرف از روغن موتورهای برندهای خارجی، با یک جستجوی ساده می‌توان به این امر پی برد؛ زمانی که قیمت یک روغن موتور 4 لیتری در کشور ترکیه 10 دلار می‌باشد، با اضافه کردن هزینه های جانبی چون حمل و نقل و گمرک، چگونه این روغن موتورها در کشورمان با عنوان روغن موتور برند خارجی با قیمت حدود صد و پنجاه هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی می رسد؟!! همین موضوع نشان می‌دهد که این محصولات تولید شرکت اصلی نبوده و صرفا از نام برند خارجی استفاده گردیده است.

این در حالی است که تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارهای خودرویی و صنعتی چه در بخش خصوصی و چه دولتی، آمار صادرات گسترده‌ای به کشورهای مختلف دارند و در بازارهای جهانی با وجود شرایط تحریمی، حضوری پررنگ داریم و محصولات تولیدی ایران در اقصی نقاط جهان عرضه می‌گردد. ولی متاسفانه همچنان برخی از مصرف کنندگان به روغن موتورهای بی کیفیت عرضه شده در بسته بندی برندهای خارجی اعتماد می‌کنند.

در پایان گفتگو سعادت با اشاره به کیفیت بالای مواد اولیه و افزودنی‌ها و فرآیند تولید برندهای ایرانی روغن موتور، اظهار داشت که به کیفیت بالای روغن موتورهای ایرانی اطمینان کامل دارند و این در حالی است که به کیفیت روغن موتورهای وارداتی با توجه به تولید و عرضه تقلبی آنها، هیچ اطمینانی ندارد.

مگ پترونول، با توجه به مسائل مفید و جالب مطرح شده در برنامه تابلوی واردات رادیو اقتصاد در مورد واقعیت برندهای خارجی روغن موتورهای موجود در بازار، در یک مقاله‌ی مفصل، نظرات و موضوعات مطرح شده در این برنامه رادیویی را در اختیار علاقمندان قرار داده است.

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در تلگرام   کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در اینستاگرام   کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در آپارات
Go to Top