پترونول: بهترین برای برترین ها
صفحه اصلی|اخبار پترونول|گفتگوی ویژه خبری سیما: خام‌فروشی روغن پایه با وجود نیاز تولیدکننده‌های نهایی داخلی

گفتگوی ویژه خبری سیما: خام‌فروشی روغن پایه با وجود نیاز تولیدکننده‌های نهایی داخلی

سه شنبه, 1399/5/14
خام فروشی روغن پایه با وجود نیاز تولید کننده های نهایی داخلی

در گفتگوی ویژه خبری اخبار 22:30 شبکه دو سیما در ادامه بررسی صادرات و خام فروشی مواداولیه موردنیاز صنایع و کارخانجات تولیدی کشور، روز 12 مرداد به موضوع خام فروشی و صادرات روغن پایه‌ی تولیدی چهار شرکت انحصاری دولتی تولید روغن پایه از لوبکات‌های پالایشگاه‌های کشور پرداخته شد.

مهرداد سعادت مدیرعامل پترونول و دبیر کمیسیون روغن اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان مهمان حضوری گفتگوی ویژه خبری اظهار نمود که تولید کنندگان روغن موتور در کشور به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول، کارخانه‌های روغن‌سازی که امکان تولید روغن پایه از لوبکات پالایشگاه‌های کشور را دارند و پس از تولید روغن پایه، روغن موتور و سایر روانکارها را از روغن پایه خود تولید می‌نمایند. گروه دوم شرکت‌های تولیدی روغن موتور که می‌بایست روغن پایه را از طریق بورس از چهار شرکت تولیدی روغن پایه خریداری نمایند و با ایجاد ارزش افزوده به تولید، فروش داخلی و صادرات روغن موتور و روانکارها بپردازند.

دبیر کمیسیون روغن اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی با بیان توانمندی‌های بخش خصوصی فعال در صنعت تولید روغن موتور در سالهای اخیر، مشکل تولید کنندگان گروه دوم روغن موتور کشور را ناشی ازعدم عرضه کافی، مناسب و منظم چهار شرکت تولید روغن پایه در بورس کالا دانست که منجر به مشکل تامین روغن پایه کارخانه روغن سازی بخش خصوصی گردیده است. مهرداد سعادت راه‌حل اولیه برون‌رفت از این مشکل را عرضه حداقل 1200 تن روغن پایه در هر هفته ( یک روز در هر هفته) دانست و خواستار پیگیری مسئولین مربوطه شد.

صحبت‌های کامل مدیرعامل پترونول در گفتگوی ویژه خبری را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده نمایید.

در این برنامه بیان گردید که حداقل 60 شرکت داخلی تولید کننده روغن موتور در حال حاضر با توجه به کمبود مواد اولیه، با خطر تعطیلی و مشکلات ناشی از این امر قرار دارند. فیلم کامل گفتگوی ویژه خبری با موضوع روغن پایه را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده نمایید.

Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در تلگرام   کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در اینستاگرام   کانال رسمی شرکت روغن موتور پترونول در آپارات
Go to Top